Sunday, June 30, 2019

JEMAAH SMK SUBANG SELESAI MENGERJAKAN 'HAJI'

ASSALAMUALAIKUM para pembaca yang budiman,

Para jemaah haji dari SMK Subang menjadi jemaah penutup bagi kursus haji anjuran PUPAQSI untuk bulan Jun 2019, jumlah jemaah yang mencecah hampir 250 orang pelajar yang terdiri dari pelajar tingkatan 4 sekolah tersebut dilihat begitu bersemangat untuk mengerjakan ibadah haji pada hari tersebut.

Salah seorang dari jemaah haji tersebut menyatakan bahawa beliau kini sudah memahami dengan lebih mendalam tentang teori yang diajar oleh para asatizah di dalam kelas. Sementara ahli jemaah 'haji' yang lain pula menyatakan bahawa penganjuran lambian kaabah ini memberi suntikan semangat kepada beliau untuk merasai sendiri kenikmatan mengerjakan haji di tanah suci.

Oleh yang demikian, pihak PUPAQSI berasa tertarik untuk berkongsi ilmu dan pengalaman kepada anak-anak di sekolah lain bagi melaksanakan simulasi haji ini. Untuk pengetahuan semua, PUPAQSI merupakan sebuah badan pengelola untuk program-program motivasi dan program di bawah Panitia Pendidikan Islam. Antara program lain yang kami anjurkan ialah : Smart Solat, Akil Baligh, Pemantapan Akidah, Kursus Badan Beruniform dan banyak lagi.

Bagi mendapatkan gambaran lanjut mengenai Lambaian Kaabah ini, pembaca bolehlah melihat gambar-gambar dan montaj sepanjang penganjuran Lambaian Kaabah sebelum ini di facebook "Pupaqsi Perunding Motivasi".

Tidak lupa juga, sekiranya ada pihak berminat untuk menjalankan program Lambaian Kaabah, boleh terus berhubung dengan En. Zaid (0192202327).


No comments:

Post a Comment

PENDAFTARAN KEM CUTI SEKOLAH

Powered byEMF Online Payment Form