Monday, July 23, 2018

Program OTAK TENGAH

INGINKAN ANAK ANDA FOKUS DAN TIDAK MUDAH LUPA KETIKA BELAJAR???
ADAKAH ANDA PERNAH MENDENGAR TENTANG OTAK TENGAH??

Seperti yang kita sedia maklum bahawa otak manusia terbahagi kepada tiga bahagian iaitu otak kiri, otak kanan dan otak tengah. Otak kiri iaitu otak kesedaran mempunyai kelajuan yang rendah. Ia banyak berfungsi kepada aktiviti yang melibatkan bahasa seperti menghafal, komunikasi, membaca, nota dan juga aktiviti pembelajaran di sekolah banyak menggunakan otak kiri. Manakala otak kanan ialah otak bawah sedar di mana kelajuan otak kanan adalah lebih tinggi berbanding dengan otak kiri. Otak kanan banyak berfungsi dengan aktiviti berkaitan grafik. Jika kita banyak menggunakan otak kanan, daya memori kita juga akan tinggi!

Malangnya, otak kanan hanya digunakan sewaktu kita masih kecil dan apabila usia bertambah kita banyak menggunakan otak kiri dan menyebabkan otak kanan kita berada dalam keadaan 'tidur'. Untuk menggunakan otak kanan, kita mestilah mengaktifkan otak tengah dahulu untuk memastikan otak kanan kita tidak berada dalam keadaan 'tidur'.

Sehubungan itu, pihak PUPAQSI menawarkan bengkel teknik fokus dan PENGAKTIFAN OTAK TENGAH bagi anak-anak berumur diantara 8-12 tahun di sekitar Hulu Klang, Wangsa Maju, Gombak, Kuala Lumpur dan Selangor.

Untuk makluman juga, bengkel PENGAKTIFAN KUASA MINDA ini juga boleh menguji penglihatan dengan matanya tertutup. Terdapat banyak lagi kelebihan yang anak anda boleh perolahi dari bengkel anjuran kami ini.

Pastikan anak anda daftar ke pusat yang berdaftar dan bertauliah.

JAMINAN PERUBAHAN UNTUK ANAK ANDA SELEPAS 2 HARI

Bagi yang berminat bolehlah terus hubungi di talian http://www.wasap.my/6019-2202327 (Ustaz Zaid) atau http://www.wasap.my/6019-2732603 (Cikgu Naz) untuk tujuan pendaftaran (Nama, umur, nama sekolah/ IPT beserta lokasi. 







No automatic alt text available.

No comments:

Post a Comment

PENDAFTARAN KEM CUTI SEKOLAH

Powered byEMF Online Payment Form